Vyskúšajte vo firme "hodinku ticha"

Prelomová myšlienka ako zvýšiť produktivitu vo Vašej firme.

Vyskúšajte vo firme "hodinku ticha"

Samozrejme, záleží na uhle pohľadu, či sa Vám nejaký názor páči alebo nie, ale mne osobne pripadá nápad "hodinky ticha" popísaný v knihe ReWork autora Jasona Frieda ako absolútne úžasný.

Kedy ste najproduktívnejší? Ráno alebo večer?

V podstate nezáleží na tom, či ste tzv. ranné vtáča alebo nočná sova. Či už sa Vám lepšie pracuje ráno alebo večer, dal by som ruku do ohňa za to, že najlepšie sa Vám robí vtedy, keď máte kľud na svoju prácu a nikto Vás neotravuje.

Ak ste na tom podobne ako ja, je to pravdepodobne v noci, prípadne aspoň po šiestej hodine večer, kedy vás už v práci nikto neruší. Ste tam sám a máte svoj kľud. Pracovať okolo polnoci má pre mňa hlavne tie výhody, že mi nezvoní mobil, žiadny kolega mi neklepe na rameno so svojím "akútnym" problémom, nechodia mi žiadne pracovné e-maily. Mám svoj kľud a čas sústrediť sa.

Jason Fried vo svojej knihe prišiel s jednoduchou a pritom geniálnou myšlienkou. Prečo koncept nerušenia nevyužiť aj za denného svetla?

Takže, ako na to?

Asi poznáte tzv. "Casual Friday", čo v mnohých zahraničných firmách znamená, sa v piatok môžete do práce obliecť ležérnjšie. To je síce fajn, ale čo tak namiesto "Casual Friday" zaviesť "Silent Wednesday", teda "Tichú stredu"?

Skúste vo svojej firme zaviesť nové pravidlo...

Každú stredu od 9:00 do 13:00 budú všetci členovia tímu absolútne sami. Len vy a váš počítač alebo čokoľvek iné čo k práci potrebujete. A budete po tichu. Vypnete telefón, sociálne siete aj emaily. Nikto s nikým v celej firme nesmie prehovoriť. Ani zavolať, ani napísať email, ani nič. Každú stredu, budú štyri hodiny vyhradené len na prácu. Na skutočnú efektívnu prácu bez vyrušení.

"Peklo sú tí druhí" – Jean Paul Sartre

Možno sa vám zdá, že tie malé vyrušenia v práci ako poklepanie na rameno alebo oslovenie kolegu cez pol kancelárie sú neškodné. Ale vyrušenia sú proste vyrušenia. To nie je spolupráca ale práve naopak - znemožnenie (spolu)práce.

V praxi to totiž vyzerá tak, že pracovná doba zďaleka nedosahuje 8 hodín. Na kľúčových úlohách človek strávi minimum času. Pracuje 20 minút a potom zazvoní telefón. Potom je nejaký meeting. Potom obed.

3 dôvody, kedy by ste mali zrušiť Váš ďalší meeting
Keď som začínal podnikať, sníval som o plnom diári. Videl som ho u iných úspešných podnikateľov, ktorí boli v jednom kole a ticho im závidel. Musí byť predsa super behať z jedného meetingu na druhý, stretávať

Celý deň sa skladá len z niekoľkých krátkych fragmentov plnohodnotnej práce, aj keď sa to tak na prvý pohľad nezdá. A samozrejme, že čím dlhšie sú tieto fragmenty bez vyrušovania, tým vyššia je naša produktivita.

Kedy to vyskúšate?

Čo si o tom myslíte vy? Vyjadrite svoj názor v komentároch pod článkom. Ešte lepšie by bolo, ak by ste "hodinku tichu" zaviedli na skúšku vo svojej firme a potom mi dali vedieť, ako to dopadlo... Čo myslíte, koľko krát sa zdvihne vaša produktivita?