Prečo sú vaše podnikateľské nápady bezcenné
V dnešnej dobe plnej konferencií, podnikateľských inkubátorov a podobných iniciatív sa čoraz častejšie rozpráva o podnikaní. Konečne! Konečne to prišlo aj na Slovensko a ľudia sa začínajú púšťať do vlastných projektov. Smutné je, že na otázku "Chceli by ste podnikať?" ľudia odpovedajú "Jasné, len keby som dostal dobrý nápad."
A potom závidia Zuckerbergovi, ktorý mal dobrý nápad. A závidia Billovi Gatesovi a Stevovi Jobsovi, ktorí mali v 70-rokoch minulého storočia dobrý nápad predávať operačné systémy pre počítače... Mno, myslíte, že to nikomu inému nenapadlo?
Nápady na podnikanie sú bezcenné, pokiaľ ich nezrealizujete.
Spôsob, ako posúdiť či je nápad dobrý, existuje vlastne iba jeden: Pozriete sa na to, čo z nápadu za pár rokov reálne vzniklo...
“Plány sú len pekné zámery, pokiaľ z nich okamžite nevyplýva tvrdá práca." – Peter Drucker
Pred pár rokmi som v jednej knihe videl výbornú ilustráciu tejto myšlienky. Názov knihy si bohužiaľ nepamätám, ale ak ju niekto poznáte, dajte mi prosím vedieť a ja to sem pridám ako zdroj článku.
Vzťah nápadu na podnikanie a jeho realizácie
Vynásobte nápad s realizáciou a dostanete výsledok. Ten najgeniálnejší nápad s ktorým ale nič neurobíte Vám prinesie presne jednu veľkú nulu. Na vyložene zlom nápade môžete prerobiť státisíce až milióny. Ale stačí dobre zrealizovať priemerný nápad a ste (aspoň na slovenské pomery) za vodou...
Prečo má nápad len veľmi malú hodnotu a aj tá sa veľmi ťažko odhaduje? Pretože, ako povedal Steve Jobs, nie je prácou zákazníka povedať Vám, čo chce. Je to Vaša práca ako podnikateľa zistiť, čo ľudia chcú...
Keď si robila Nokia na konci 80-tych rokoch výskum medzi užívateľmi telefónov, pýtala sa ich, či by využili novú službu nazvanú SMS - posielanie krátkych textových správ z telefónu. Vyše 91 % odpovedí bolo "Nie nikdy. Veď telefón je na volanie, nie na písanie!" Dnes sa iba v USA pošle za mesiac viac ako 80 miliárd smsiek!
Čo z toho vyplýva? Nehľadajte geniálny nápad. Zrealizujte ten "obyčajný" nápad, nad ktorým premýšľate práve teraz... Napíšte si ho na Váš to do list, pripravte si deadline, pod-úlohy, a začnite pracovať. A nepýtajte sa ostatných, čo si o tom myslia :)