Iniciatíva za krátke emaily
Prvých pár týždňov som sa snažil v emailoch dodržiavať pravidlá slušnosti, odpovedať celou vetou, tak ako ma to učili v škôlke. Netrvalo ale dlho, kým som si všimol, že na mojich šesť odsekov zákazník odpovedal jedným slovom.
Typické odpovede boli: "Yes, No, Price?, OK, Call me tomorrow."
A na podiv mi to z vždy stačilo. Pôvodne som si síce myslel, že tí ľudia ma asi nemajú príliš radi a nechcú sa so mnou baviť, ale opak bol pravdou. Tak ako píše Leo Babauta vo svojom článku, krátkym emailom človeku dávate najavo úctu.
Neotravujete ho siahodlhými úvodmi, ale idete priamo k veci - šetríte jeho aj svoj čas.
Keď som si tieto veci uvedomil, zdalo sa mi logické písať naozaj len krátke emaily - niekedy len jedno slovo. Bohužiaľ, na Slovensku a v Čechách som sa často stretával s negatívnymi reakciami. Stručnosť sa občas z nejakého dôvodu zamieňala za drzosť.
Každopádne, konečne je tu skvelé riešenie. Web Five Sentences (päť viet). Vďaka tejto stránke je tu konečne spôsob, akým dať adresátovi najavo, že odpoveď jednou vetou neznamená neúctu, ale práve naopak - úctu v jeho čas a vyťaženosť.
→ http://five.sentenc.es