7 krokov k dosiahnutiu cieľu

Úspešné dosahovanie cieľov nezáleží od vzdelania, výšky IQ a už vôbec nie na tom, ako (ne)úspešný ste boli v minulosti. V prvom rade je to celé do dobrom plánovaní...

Ako si stanovit ciele
Krok za krokom k dosiahnutiu vášho cieľu

Ak ste sa v minulosti problematike time managementu a stanovovaniu cieľov nevenovali, som si istý že vďaka tomuto článku dosiahnete za jeden mesiac viac, ako si dokážete predstaviť.

1. Určite si svoj cieľ.

Keď ste si prečítali slovo "cieľ", možno vám napadlo niečo takéto: "Schudnúť, Zlepšiť svoje výsledky v škole / v práci, Zarobiť viac peňazí..." Ale to ste si predsa povedali už 100x a nikdy sa to nepodarilo, že? Prečo? Pretože všetky tieto tri ciele sú nedosiahnuteľné. Čo to znamená schudnúť? Koľko presne je viac peňazí? Ako budete vedieť, že ste svoj cieľ dosiahli? Na čom to spoznáte? Váš cieľ musí byť špecifický a merateľný - musí byť SMART cieľ.

2. Napíšte si cieľ na papier.

Cieľ, ktorý ste si nikam nezapísali, je možno tak sen... Nie je za tým žiadna energia. Ak chcete niečo dosiahnuť, musíte svoje myšlienky preniesť z vašej hlavy na papier. Niektorí ľudia uprednostňujú zapisovať si všetko do počítača, ja mám radšej obyčajné pero a papier. Ale je to samozrejme na vás. Čokoľvek vám vyhovuje, je fajn.

3. Stanovte si deadline.

Konečný dátum, kedy to bude hotové. To vás prinúti pracovať intenzívnejšie.

4. Vytvorte si zoznam úloh.

Napíšte si to do list. Čo všetko môžete pre splnenie vášho cieľu urobiť? Buďte kreatívny! Ak trochu porozmýšľate, určite vymyslíte desiatky, možno stovky vecí, ktoré by ste mohli vykonať. Je to brainstorming. Nerozmýšľajte nad kvalitou jednotlivých nápadov. Dôležitá je kvantita - čím viac, tým lepšie.

5. Usporiadajte si zoznam podľa priorít

V tomto bode si napíšete plán. Už máte všetky možné akcie z predchádzajúceho bodu. Teraz je dôležité odpovedať na otázky: Čo je najdôležitejšie? Čo môžete urobiť hneď teraz? Čo urobíte ako druhé? Tretie, štvrté.... sedemdesiate ôsme?

6. Pustite sa do práce hneď teraz

Spravte niečo zo svojho zoznamu. Čokoľvek. Urobte jednu konkrétnu vec. Začnite hneď!

Hard-skill spôsob ako zvýšiť produktivitu
Najrýchlejší spôsob, ako zlepšiť svoj time management, je zlepšiť sa v činnosti, ktorú počas svojho pracovného dňa vykonávate najčastejšie.

7. Urobte niečo každý deň

Toto je možno najdôležitejší bod z celého zoznamu. Náš život ovplyvňujú naše činy, nie rozprávanie o tom, ako sa snažíme. Teraz už máte plán. Urobte jednu malú vec každý deň. Vytvorte si z toho návyk.

Maximálna efektivita

Cvičenie popísané v tomto článku, vám nezaberie viac ako hodinu a jeho výsledky sú fantastické. Zoberte si pero a papier, chvíľu porozmýšľajte a usporiadajte si myšlienky.

Približne jedna hodina, ktorú teraz nad efektívnym stanovením cieľu strávite, sa vám mnohonásobne vráti v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch. Týchto 7 krokov a potom to do list, sú jedny zo zlatých techník time managementu.

Tisícky ľudí sa vďaka nej stalo úspešnými a organizovanými. Podarilo sa to iným, tak prečo nie vám?

Domáca úloha

Chcel by som, aby Vám bol článok skutočne prospešný. Urobte preto prosím aspoň jednu časť dobrovoľnej domácej úlohy.

  1. Vytvorte si aspoň jeden cieľ týmto spôsobom. Napíšte si to pekne rukou na A4-ku. Aplikácie sú síce fajn a mnohým ľuďom vrátane mňa sa určite lepšie píše na počítači ako "staromodné" prostredníctvom obyčajného pera a papiera, ale verte mi... Vyskúšajte použiť pero a papier.
  2. A ak to s dosahovaním vašich cieľov myslíte skutočne vážne, zaveste si tento papier na nástenku. Tak, aby ste ho mali každý deň na očiach. A keď si prečítali túto vetu, všimnite si jednu vec... Aký pocit to vo vás vyvolalo? Tešíte sa na to alebo skôr vás oblial studený pot a obavy "Bože, a čo ak tie moje ciele niekto uvidí?".