Jason Calcanis: Vyhoďte ľudí, ktorí nie sú workoholici
Nasledujúci článok je prebratý z blogu pána menom Jason Calacanis, ktorý vyvolal veľký rozruch. Prečo? V bode 11 navrhuje vyhadzovať ľudí, ktorí nie sú workoholici. Veľmi odvážne, že? Prečítajte si aj ostatné tipy a uvidíte, či vám to dáva zmysel.
V článku sú udávané sumy v dolároch. V našom prostredí asi tak úplne neplatia, máme tu úplne iné ceny ako v USA, ale napriek tomu pokladám ten článok za veľmi zaujímavý.
Napíšte do komentárov, čo si myslíte vy. Som zvedavý...
1) Kúpte počítače Apple.
Ušetríte tak peniaze za IT oddelenie.
2) Kúpte každému druhý monitor.
Ľudia tak ušetria aspoň 30 minút denne, čo je 100 hodín ročne... a teda aspoň $2.000 ročne. To je $6.000 za tri roky. Druhý monitor vás môže stáť $300-500 v závislosti od kvality. Investícia sa vám teda vráti 10 až 20 násobne... a samozrejme budete mať spokojných zamestnancov.
3) Kúpte každému členovi týmu obed 4x do týždňa a zaveďte pravidlo "žiadne porady"
Obedovanie vonku v reštaurácii zaberie aspoň o 20-60 minút viac ako obed vo firemnej kantíne alebo ak si jedlo necháte doručiť. Poradu môžete mať počas obeda a tak znovu ušetriť čas. Takže 30 minút denne, štyri dni do týždňa, to sú dve hodiny za týždeň, to jest 100 hodín za rok... Asi chápete kam smerujem...
4) Kúpte lacné stoly a drahé stoličky.
Stoly nie sú tak dôležité. My kupujeme nerezové stoly pre reštaurácie po $100 a Areon stoličky za $600. Celková cena za pracovné miesto? $700. Porovnajte to s kúpou drahého dizajnérskeho skleného stola za $1500. Stolička je jediná vec na ktorej záleží. Investujte do nej.
5) Nekupujte klasický telefónny systém
Nikto to nebude používať. Nikto u nás v Mahalo.com okrem administrátorov nemá pevnú linku. Každý je na chat-e a má svoj mobil. Každý má dnes mobil a ľudia ho používaju radšej ako pevnú linku. Okrem toho, 99% komunikácie aj tak neprebieha cez telefón. Úspora? Najmenej $500 ročne na osobu… 50 ľudí za tri roky? $75-100k.
6) Prenajímajte priestory, ktoré nevyužívate.
Veľa ľudí ma vo svojich kanceláriách nejaké miestnosti, ktoré nevyužívate. Ak sa vám ich podarí prenajať, môžete tak získať až $2,500 - $5,000 za mesiac, t.j. $30-60,000 za rok. A to sú veľké peniaze.
7) Outsourcujte účtovníctvo a HR
Toto je snáď logické.
8) Nekupujte každému Microsoft Office
Je to príliš drahé. Dajte Office len na tri štyri najpoužívanejšie počítače a zvyšok ľudí nech používa Google Docs.
9) Používajte email od Googlu.
$50 alebo zadarmo…. môže byť lepšia ponuka? Prečo sa otravovať s Exchange serverom? A naučte sa s emailom pracovať efektívne.
10) Kúpte svojim najťažšie pracujúcim zamestnancom notebook na domov.
Ak máte ľudí, ktorí sú ochotní pracovať aspoň jednu hodinu týždenne navyše, mali by ste im kúpiť počítač. Keď sa dostanete na tri hodiny týždenne, je to vo finále až 150 hodín ročne. Investujte do vybavenia, ak máte vo firme workoholikov.
11) Vyhoďte ľudí, ktorí nie sú workoholici
Zobuďte sa, toto je podnikanie a nie nejaká hra. Nepracujte v startupe, ak vás to nebaví. Choďte radšej robiť na poštu alebo do Starbucks-u.
12) Kúpte do kancelárie drahý kávovar
Ak chodíte do kaviarne niekam von, stojí vás to zakaždým $4, ale hlavne 20 minút vášho času. Obstarajte si dobrý 3-5,000 Jura industrial, zožeňte kvalitnú kávu, a zásobujte tým kanceláriu. 50 ľudí, ktorí idú raz za deň na kávu, to je 20 hodín strateného času a $150 v nákladoch na kávu pre zamestnancov. Nemá to zmysel.
13) Zásobujte chladničku minerálkou
Dôvod je rovnaký ako v bode 12.
14) Zaveďte flexibilnú pracovnú dobu.
Dochádzanie do práce je strata času. Ak vaši ľudia chcú, nechajte ich pracovať napríklad od šiestej od rána alebo trebárs od jedenástej. Skrátite tak čas strávený v MHD na polovicu a ešte im aj šetríte nervy.
15) Choďte za každým zo svojich dodávateľov každých 6 až 9 mesiacov a požiadajte ho o 10-30% zľavu.
Keby len polovica povedala áno, ušetríte 5-15% na fixných nákladoch. Ľudia vám dajú zľavu vtedy, ak si myslia že by vás inak stratili.
16) Neutrácajte peniaze za HR firmy
Choďte na LinkedIn a Facebook a hľadajte ľudí tam – aj tak to funguje lepšie.
17) Naozaj sa zamyslite, či potrebujete drahú PR firmu, ktorej platíte $15,000 za mesiac.
Pravdepodobne zoženiete PR konzultanta ochotného pracovať na 2-3 projektoch za rok za $10,000. Ušetríte tak 75% vašich peňazí. Väčšina PR firiem sa aj tak pol roka nudí, zatiaľ čo vy budujete svoj produkt.
Nakoniec treba povedať, že Jason niektoré tipy po nátlaku a diskusii vyvolanej ostatnými ľuďmi upravil a zmiernil. Aj tak však väčšina z nich ostala veľmi radikálna.